Camper huren bij Hollandcamper - camper verhalen een camper huren en op avontuur google5dfc39fc46a5b1be.html

HOLLANDCAMPER

camperverhuur

Persoonlijke lening

Hollandcamper camper verhalen over camperreizen, een camper huren en op avontuur

Camperverhalen over camper huren en camper reizen treft u hier aan, een camper huren en direct geschiedenis schrijven. Allerlei verhalen over de camper.

Hier kunt u al uw camperverhalen en camperervaringen kwijt die u wilt delen met anderen. Hollandcamper zet de leukste camperfoto's, campervideo's en camperervaringen voor u online.

Geniet van camper avonturen en doe inspiratie op voor uw eigen campervakantie. Een camper huren kan het begin zijn.

Camperreis Noorwegen in juni

In 2006 gingen we voor het eerst een lange camperreis maken en wel naar Noorwegen. De vakantievoorpret bestond uit het uitzoeken van de juiste route. Dit was makkelijk te doen, een paar goede wegenkaarten en de TomTom brachten ons naar de mooiste plekjes.

Choose an image to begin

Aangezien we met z'n tweeën gingen, was het makkelijk inpakken en wegwezen met de Knaus Sporttraveler. Wij wisten dat de basisbehoeften in Noorwegen behoorlijk duur konden zijn. In de Knaus Sporttraveler zit voldoende bergruimte voor een flinke hoeveelheid proviand. Wij hebben dan ook een ruime voorraad aangelegd om minstens 3 weken vakantie in Noorwegen door te komen. Dit is dan ook goed gelukt.

Van alle gemakken voorzien vertrokken we naar Noorwegen. Ten eerste richting het oosten en Noord Duitsland richting Hamburg. Wij zijn bij Puttgarden met de veerboot overgestoken naar Odense Denemarken. Dit was een korte overtocht en niet zo duur. Een heerlijke tocht over dit eiland gemaakt en tegen de avond een camping gevonden om te overnachten. We kochten op de camping een campingpas voor heel Scandinavië.

De volgende ochtend met een zonnetje weer op en verder getrokken richting de vaste oeververbinding de brug met Zweden.  Aan de overkant reden we langs de Zweedse kust richting het Noorden. In Zweden bleek deze kustweg een rustige snelweg te zijn. Overal trof je ook goede sanitaire voorzieningen aan en rustplekken. Vanaf de snelweg kon je vaak de kust zien, een prachtig uitzicht. Aan het eind van de dag hebben we heerlijk overnacht op een plekje in het wild, dit was goed te doen.

De 3e dag vertrokken we richting Oslo. De grens passeren was geen probleem, we zagen zelfs helemaal niemand bij de douane, je kon zo doorrijden. Het eerste wat opviel toen we de grens gepasseerd waren waren de rotsen langs de kant van de weg. Het duurde ook niet lang of we zagen langs de weg rendieren, heel apart. Na een aantal uren rijden, gingen we uitgebreid eten in een goed wegrestaurant. Het hoofdmenu bestond uit vis.

Noorwegen is niet bepaald een land waar je 120 km per uur kunt gaan rijden. Je mag er hooguit 80 en meestal niet harder dan 60 km per uur. Hoe verder we doorreden richting het Noorden hoe grilliger de wegen werden en hoe hoger de bergen ook. Prachtige landschappen, woeste rivieren met kolkende watermassa's. IJs en sneeuw zag je overal, ook midden in de zomer. In het zuidelijke gedeelte van Noorwegen zag je nog wel wat landbouw, maar hoe noordelijker hoe meer rotsen en hoe minder landbouw. Uiteindelijk leek het erop dat de vegetatie nog slechts uit grassen, bomen en bessenstruiken bestond.

Voordat we in het Fjordengebied aankwamen, gingen we langs de plaats Stryn. Dit is een gebied dat lijkt op de Alpen, bergpassen met haarspeldbochten en veel sneeuw en ijs. Je kon er ook skiën. Enorme ijsmeren zagen we daar, het zag er helemaal blauw uit. En dat in de zomer! Een prachtig gebied met bronnen van woeste rivieren. Je kon duidelijk zien waar de bronnen samenkwamen tot grote kolkende watermassa's. Dat zag er inderdaad nogal spectaculair uit. Het was gelijk te zien dat dit water direct te drinken was, het smaakte dan ook lekker fris. Wel lagen ook hier overal rotsen verspreid, wat het landschap doet lijken op een rotstuin, maar dan een echte. Ook hier hebben wij een paar dagen overnacht, midden in dit indrukwekkende landschap. Het was er dan ook zeer rustig. Heel af en toe kwam er nog een andere camper voorbij en jawel, Nederlanders.

Aangekomen in het Fjordengebied werd de sfeer wat minder woest en grillig, maar toch ook hier alert zijn. Het weer kon er nogal plotseling omslaan van warm naar koud, zon en regen, in enkele minuten tijd. Een nogal onvoorspelbaar klimaat. De wegen leken eindeloos en waren vol met bochten, je baande je een weg met aan de ene kant de bergen en aan de andere kant het Fjord. Omdat dit alles nogal onoverzichtelijk was, kon je er inderdaad niet sneller dan 60 km per uur rijden. Wat erg opviel was de enorme rust en de weinige mensen die je in deze gebieden tegenkomt. Verder zagen we allemaal rode houten huisjes, her en der verspreid in het landschap. De dorpjes liggen tussen de bergen en Fjorden in.

Nadat we 2700 km gereden hadden in een paar dagen tijd, kwamen we aan op de plaats van bestemming. We bleven 3 weken wildkamperen direct aan het water. Het leuke was dat het nogal makkelijk vissen was hier. Wachten op beet krijgen was er niet bij. De koolvis hapte constant toe. Zelfs de kabeljauw liet zich vangen en wel één van een meter lang.  Behalve deze vissen zwommen er ook walvissen in rond en we zagen vele kwallen. Aangezien het zalmseizoen was aangebroken kon je massa's zalmen van het Fjord de rivieren in zien zwemmen. In principe is het Fjord gewoon open zee, dus houdt daar rekening mee, je zit niet met een bootje op een meer. Het is er dan ook vreselijk diep.

Bij tankstations troffen we meermaals goede voorzieningen aan voor campers. Behalve dat er een houten huisje bij stond waar je gratis in kon overnachten en gratis warm en koud stromend water kon gebruiken en gratis kon douchen, was er buiten een afvalpunt om vuilwater te lozen. Buiten kon je ook water voor de camper tanken. Alles dus gratis.